چهارده واژه ی کاربردی که قبل از شروع هر استارت آپی می بایست بدانید

استارت آپ ها کسب و کارهای نوپایی هستند که به دنبال رسیدن به اهدافی بزرگ هستند و از نوآوری و فناوری پیشرفته در جهت رسیدن به اهداف خود، استفاده می کنند. در این مقاله قصد داریم تا چهارده واژه ی کاربردی را معرفی کنیم که قبل از شروع هر استارت آپ می بایست بدانیم.

هنگامیکه یک کسب و کار شکست خورده تنها برای اکتساب سرمایه فکری و کارمندان با استعدادش خریداری می شود.

افرادی هستند که پول خود را در مراحل اولیه ی یک کسب و کار سرمایه گذاری می کنند. یک فرشته ی سرمایه گذار می تواند یک کارآفرین بزرگ و یا یک دوست یا یکی از اعضای خانواده باشد که تمایل دارد تا بر روی ایده های بزرگ سرمایه گذاری کند. فرشتگان سرمایه گذار نسبت به سرمایه گذاران خطر پذیر Venture Capitalists پول کمتری را سرمایه گذاری می کنند. اگرچه برخی از انواع گروه های فرشتگان بر روی فرصت های بزرگ تر کسب و کار سرمایه گذاری می کنند.

مقدار پول نقدی که هر ماه در رابطه با سرمایه ی خود خرج می کنید. در واقع مقدار سرمایه ی خود را با نرخ سوختن سرمایه برای تعیین طول عمر شرکت خود تقسیم می کنید (حداقل تا دوره ی مالی بعدی).

وام هر شرکت ارزش یک درصد از مالکیت سهام آن است. برخی از صاحبان کسب و کار از وام های قابل تبدیل به سهام در جهت جذب فرشتگان سرمایه گذار بدون ارزشگذاری شرکت استفاده می کنند. به محض اینکه سایر سرمایه گذاران وارد شوند، این وام ها تبدیل به سهام می شوند.

فروش یک محصول ارزان تر و با کیفیت پایین تر که در ابتدا مشتریانی با سودآوری کمتر را جذب می کند اما در نهایت کل صنعت را در بر می گیرد. از سال 1977 که کلایتون کریستنسن کتاب خود را در زمینه ی معضل نوآوران منتشر نمود، تخریب یک روشی برای توصیف یک محصول یا تکنولوژی است که بازار را تغییر خواهد داد.

روشی که به وسیله ی آن می تواند از منابع خارج از شرکت پول درآورد. در واقع این استراتژی روش دیگری برای برنامه های آینده شرکت است.خواه این امر برای فروش، اکتساب، مزایده، ادغام با یک شرکت دیگر و یا انزوال کامل آن باشد.

انتشار عمومی سهام (IPO (Initial Public Offering  که یک روش برای جمع آوری کمک های مالی است. در واقع یک شرکت سهام خود را برای خرید برای عموم عرضه می کند. این امر می تواند یک کسب و کار را ثروتمند کند، اما در عین حال می تواند هزینه زیادی در پی داشته باشد.

انکوباتورهای استارت آپ گروه هایی هستند که کارآفرینان منتخب و کسب و کار آن ها را با مربی گری یا سرمایه گذاری حمایت می کنند. در عوض، انکباتورها سهم خود را از شرکت دریافت می کنند.

یک سند حقوقی است که از اسرار استارت آپ با حفظ کارمندان مسئول جهت پرداخت خسارات برای فاش کردن آن  اسرار، حفاظت می کند. این توافقنامه می تواند برای محافظت از چیزهایی مثل کدهای اختصاصی، فرمول ها، یا اطلاعات مشتری نوشته شود.

اصطلاحی برای استارت آپ هاست که بر اساس یافته های آزمون و تحلیل کاربر می باشد. این اصطلاح توسط اریک رایس در کتاب استارت آپ ناب به خوبی به کار برده شده است.

اولین مرحله ی سرمایه گذاری مخاطره پذیر برای یک کسب و کار است.

نشان می دهد که ارزش شرکت شما چقدر است. فرمول های فراوانی برای  تعیین ارزش شرکت وجود دارد. ارزشگذاری قبل از پول نشان می دهد که یک استارت آپ قبل از سرمایه گذاری چقدر ارزش دارد. ارزشگذاری پس از پول نیز نشان دهنده ی ارزش شرکت به علاوه سرمایه گذاری آن است. ارزشگذاری می تواند در هر مرحله از سرمایه گذاری انجام شود.

افرادی حرفه ای که پول خود را در کسب و کارها و مبادلات در جهت سهیم شدن در سهام شرکت سرمایه گذاری می کنند. بدلیل اینکه سرمایه گذاران خطر پذیر پول های سازمانی را سرمایه گذاری می کنند، معمولا بر آخرین مراحل استارت آپ تمرکز می کنند و مقدار بیشتری از پول خود را سرمایه گذاری می کنند.

برنامه ی زمانی است که در آن بنیانگذاران و کارکنان باید قبل از دریافت سهم کامل خود از سهام در شرکت باقی بمانند. این برنامه،باعث تقویت وفاداری کارکنان می شود و برای مدت زمانی مشخص، آن ها را در شرکت حفظ می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 19 =