شاید برای شما پیش آمده باشد که ذهنی پر از ایده دارید ولی به ندرت پیش آمده است تا این ایده ها را پیگیری و اجرا کنید. این امر ممکن است به دلیل ترس از بد بودن ایده و یا حتی ترس از دزدیده شدن آن باشد. این ترس ها همیشه در ذهن ما وجود دارند. اما فراموش نکنید که افراد موفق دیدی فراتر از این تفکرات دارند و همیشه در تکاپو و یافتن راهی برای تبدیل ایده ها به واقعیت هستند. در واقع، ایده های بزرگ نیازمند تلاش فراوان هستند. موفقیت صرفا با داشتن ایده های خوب و بزرگ بدست نمی آید، بلکه اجرا و انجام آن است که شما را موفق می کند.

در این مقاله به چند نکته اشاره می شود که می بایست جهت اجرای ایده در نظر داشته باشید.

به بررسی توانایی های خود بپردازید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید به ازای هر هزار ایده ناموفق تنها یک ایده ی موفق وجود دارد!  شاید یکی از دلایل شکست بسیاری از ایده ها این باشد که افراد به توانایی ها و ویژگی های شخصیتی خود واقف نیستند. در واقع بخش مهمی از موفقیت کارآفرینان می تواند به ویژگی های شخصیتی آنان بازگردد. همیشه قبل از شروع ایده از خود بپرسید که من چگونه شخصیتی دارم؟ آیا فردی هستم که یک کار را تا انتها به انجام برسانم؟ آیا فردی ریسک پذیر هستم؟ درون گرا هستم یا برون گرا؟ گرایش به خلاقیت در من چقدر است؟ آیا در انجام کارهایم فردی مستقل هستم؟ همه ی اینها سوالاتی هستند که می توانند در شناخت شخصیت و توانایی شما موثر باشند.

ترس را کنار بگذارید

شروع یک کار جدید و ناشناخته ممکن است با ترس از شکست همراه باشد. حتی این ترس ممکن است در طول فرآیند کار همراه شما باشد. مسائل مالی و آینده ی غیر قابل پیش بینی هم می توانند در اینجا بر ترس شما بیافزایند. به یاد داشته باشید تنها راه غلبه بر ترس مواجه شدن با آن است. قدم بعدی آن است که موفقیت خود را در ذهن مجسم کنید. تصویری از خود بسازید که دوست دارید در آینده داشته باشید. در این راه هم چنین می توانید با خود عهد ببندید که همواره در طول مسیر موانع و مشکلات را شناسایی کرده و در جستجوی راه حل برای آنها باشید.

زمان را مدیریت کنید

این جمله را همیشه به یاد داشته باشید که “وقت طلاست”! زمان می تواند حتی از پول با ارزش تر باشد. مدیریت صحیح زمان می تواند در موفقیت شما تاثیری شگفت انگیز داشته باشد. برای مدیریت زمان و اجرای ایده بهترین راه حل آن است که فعالیت های روزمره خود را لیست کنید و زمان های خالی بین آنها را بیابید و فعالیت های مربوط به ایده خود را به این زمان ها اختصاص دهید. حتی می توانید نحوه گذراندن اوقات فراغت خود را تغییر دهید. مثلا به جای خواندن یک درام بلند یا تماشای تلویزیون لیست شرکت های رقیب و فعالیت آنها را بیابید. یا حتی می توانید به جای جستجو در فروشگاه ها با یک تولید کننده در مورد بسته بندی کالاها صحبت کنید. به یاد داشته باشید که در طول مسیر همواره نیاز به کمک سایرین(والدین، دوستان و آشنایان، خبرگان و …) دارید.

تیم سازی کنید

یکی از مهم ترین عوامل موفقیت کسب و کارها وجود تیمی است که به خوبی سازماندهی شده است.  مهارت های مورد نیاز برای اجرای ایده ی خود را لیست کنید و در جستجوی افرادی مناسب برای اضافه نمودن به تیم خود باشید. ممکن است در شروع فرآیند، ایده پردازی به صورت فردی باشد اما در نهایت تمامی موفقیت ها مرهون تیم و تلاش تمامی افراد به صورت جمعی است.

روحیه ی جستجوگری و تکاپوی مداوم را در خود پرورش دهید

یک از استراتژی های موفق برای پایه گذاری بیزنس و توسعه آن این است که مدام در تکاپو باشید و در میان ایده های مختلف چرخش داشته باشید. یعنی آماده باشید که هرگاه لازم بود در ایده ها و روشهای خود تغییر ایجاد کنید. لزوم تغییر را از بازخورد مشتریان می توان فهمید. برای آن لازم است ارتباط فعالی با مشتریان خود داشته باشید. مدام بازخوردهای آنان را بگیرید و بررسی کنید. در صورت نیاز به تغییر ایده ها و روشها آن را انجام دهید. این یک چرخه بهبود مداوم است.

مثبت نگر باشید

زمانی که برای خود هدفی تعیین می کنید و در تکاپوی آن می باشید آنگاه معنایی جدید به زندگی خود بخشیده اید.
زمانی که آغاز به عمل می کنید به بسیاری از شرایط محیطی ناهموار نه گفته اید. این اولین قدم است. مثبت باشید و با
توان شروع کنید هرچند که شرایط فراهم نباشد. مهم این است که شروع کنید.

مدل کسب و کار خود را پیاده سازی کنید

مهمترین گام عملی اجرای ایده نوشتن مدل کسب و کار است. در مقالات پیشین سایت ، نحوه ی نوشتن و پیاده سازی مدل کسب و کار شرح داده شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + دوازده =